
Moim kompanem i towarzyszką podróży będzie Honda Africa Twin XRV 650 Rd 03 z 1989 roku.
I modernizacja: SIEDZENIE

Siedzenie kupiłem drugie i skróciłem na jednoosobowe. Może nie wygląda rewelacyjnie ale tragedii też nie dostrzegam. Poza tym trzymałem się zasady wiejskiego tJunigu: ''efekty własnej pracy nie podlegają krytyce":) W wolne miejsce za siedzeniem założę stelaż, który zastąpi dotychczasowe skrzydła produkcji GIvi. Africzka będzie znacznie smuklejsza i jej obecny rozdmuchany zad przestanie drażnić oko:)
Po miesięcznej jeździe z pojedynczym siedzeniem doszedłem do wniosku, ze jednak pojade na oryginalnym. Dlaczego?? Ponieważ w modelu RD03 siedzenie jest jednocześnie osłoną przed błotem wyrzucanym spod tylnego koła. Można temu zapobiec poprzez szczelniejsze połączenie błotnika z tylną częścią ramy przy "zadupku"
II Poszerzenie handbarów Acerbis Rally Pro o dodatkowe zabezpieczenie przed deszczem i
wiatrem. Orginalne są zbyt wąskie. Dodatkowy handbar został przymocowany za pomocą nitów. Oczywiście wszytko zostało przeprowadzone zgodnie z techologią Rally:)
IV. Krótsza szyba ułatwiająca jazdę w terenie. Szyba z transalpa przycięta wg zaleceń wiejskiego tJuningu. Sprawuje się bardzo dobrze w terenie, na drodze struga wiatru jest przeniesiona na klatkę piersiową:)
V. Kratka na lampę przednią. Zrobiona z suszarki na naczynia.
VI. Brak plastikowych osłon tarczy. Wg niektórych użytkowników osłona doprowadzała do "przegrzewania tarczy" poza tym wymiana klocków wiąże się z każdorazowym demontażem osłon. Bez tego ustrojstwa wszytko jest na wierzchu:)
VII. Wzmocnieni gmoli przy górnym mocowania poprzez płaskownik. zapobiega deformacji chłodnicy w miejscu mocowania górnego. Przed wyjazdem zamierzam przerobić mocowania aby uniknąć konieczności zdejmowania gmoli przy wymianie oleju. Modernizacja dolnego i górnego mocowania gmoli - oryginalne są kompletnie nieprzemyślane (orginalne gorne mocowanie uszkadza chłodnice przy ostrej glebie, dolne uniemozliwia zdjecie osłony silnika:(

VIII. Tłumik Laser,
troszeczkę zgrabniejszy od seryjnego:)
IX. Licznik rowerowy Sigma Sport 5000.
Ma zastąpić Tripmaster z wersji Xrv 750 i 750 A.
Sprawdza się wyśmienicie.

XI. Regulacja "podgrzewanych manetek" Saito II.

XII. Podwyższenie kierownicy o 25 mm, ułatwiające jazdę w terenie na stojąco.
XIII. Przewód hamulcowy w stalowym oplocie. Poprawia skuteczność hamowania przedniego hamulca.
XIV. Pompa paliwa Mikuni - podciśnieniowa zastąpiła seryjną pompę elektryczną. Pompa seryjna została na swoim miejscu i czeka w pogotowiu:)


XVI. Poszerzenie
podstawy stopki bocznej,
tzw. "BIG FOOT"

XVII. Szersze podnóżki - komfort dla stopy podczas jazdy na stojąco:)

Wymiana części przed wyjazdem:
I. Uszczelniacze w przednim zawieszeniu(Athena)
+ olej w lagach (Valvoline 7,5W) + sprężyny progresywne.
II. Nowe tłoczki hamulcowe + uszczelniacze tłoczków hamulcowych+ płyn hamulcowy+pompa hamulcowa(przednie zawieszenie)
III.Nowe uszczelniacze hamulcowe + płyn hamulcowy (tylne zawieszenie) + klocki hamulcowe EBC
IV. Nowa tarcza hamulcowa w przedniego hamulca + klocki hamulcowe EBC
V. Nowe łożyskoa w kołach SKF + uszczelniacze.
VI. Nowe łożysko głowki ramy.
VII. Nowe uszczelki pod pokrywy zaworowe + regulacja luzów zaworowych.
VIII. Gaźniki od Transalpa PD10 z 1999 roku + synchronizacja.
IX. Nowy napęd licznika + linka licznika wraz z pancerzem.


I. Filtr powietrza 1x
II. Filtr oleju 1x
III. Klocki hamulcowe 1x przód i tył
IV. Tarcze sprzęgłowe + sprężyny sprzęgłowe + śruba kosza sprzęgłowego + uszczelka dekla sprzęgłowego
V. Śruba spustowa oleju
VI. Dźwignia sprzęgła i hamulca
VII. Pompa paliwa elektryczna ( obecnie jeżdżę na podciśnieniowej)
VIII. Regulator napięcia
IX. Linki gazu i sprzęgła
X. Dętki przód i tył (wzmacniane)
XI. Opony Mitas E-09 (2 komplety)
XII. Zębatka przednia za zapas.
XIII. Łożyska kół + uszczelniacze.
XIV. Żarówki
XV. Łożysko główki ramy
XVI. Moduł zapłonowy
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz